Από την Deutsche Welle
Μπορεί οι μεγάλοι τουριστικοί όμιλοι της Γερμανίας να καταγράφουν αύξηση των κρατήσεων για πακέτα διακοπών στην Ελλάδα, ωστόσο δεν υπάρχει κανένας λόγος εφησυχασμού, εκτιμά ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ. Ο καθηγητής Τουριστικής Οικονομίας στην Ανώτατη Σχολή του Βορμς, στη Γερμανία, εκτιμά ότι η Ελλάδα δέχεται ισχυρές πιέσεις από τους ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο. Πολλοί από αυτούς με τις χαμηλές τιμές τους και τα πολυτελή ξενοδοχεία τους προσελκύουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερους τουρίστες. Ωστόσο, διευκρινίζει ο γερμανός καθηγητής, η Ελλάδα έχει ένα τουριστικό προϊόν που ξεχωρίζει. «Αυτό θα πρέπει να προβάλει και σε αυτό θα πρέπει να επενδύσει», τονίζει σε συνέντευξή του προς την Deutsche Welle ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ και εξηγεί: «Τα σημαντικά σημεία που χαρακτηρίζουν την Ελλάδα είναι η ιστορία της και ο πολιτισμός της που αποτελούν τη βάση της δυτικής κουλτούρας. Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει σε αυτά τα στοιχεία και να τα συνδέσει με σύγχρονες τάσεις, όπως είναι η εκπαιδευτική ψυχαγωγία, αυτό που αποκαλούμε „Edutainment“, ή με την αφήγηση, το „storytelling“ που είναι η τέχνη της διήγησης ιστοριών με στόχο τη μεταβίβαση σημαντικών μηνυμάτων».
Απαιτείται σχέδιο και προβληματισμός
Εξηγώντας τα πλεονεκτήματα των „Edutainment και „storytelling“ ο γερμανός καθηγητής υπογραμμίζει: «Πρόκειται για μια μοντέρνα προσέγγιση της ιστορίας που φέρνει στο σήμερα τον αρχαίο πολιτισμό. Δεν περιορίζει στα ερείπια την Ακρόπολη και την Ολυμπία, αλλά τις συνδέει με ιστορίες. Έτσι μπορούν να αντιμετωπιστούν ενδεχομένως τα μορφωτικά κενά που χαρακτηρίζουν μεγάλο μέρος των νέων ανθρώπων. Αυτό είναι το „Edutainment. Δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, αλλά απαιτεί σχέδιο και προβληματισμό. Εδώ όμως εντοπίζω τη δυνατότητα που έχει η Ελλάδα να διαφοροποιηθεί από άλλες χώρες που έχουν μόνο ήλιο και θάλασσα και ψυχαγωγία στην πλαζ να προσφέρουν».
Ο γερμανός ειδικός προειδοποιεί για τις ολέθριες συνέπειες που θα είχε για τον ελληνικό τουρισμό ενδεχόμενο dumping στις τιμές των πακέτων διακοπών, με δεδομένο, όπως λέει, ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σοβαρά τις τιμές της Αιγύπτου ή της Τουρκίας. «Ένα dumping στις τιμές είναι το μόνο που δεν χρειάζεται η Ελλάδα. Υπάρχει πελατεία που είναι διατεθειμένη να πληρώσει για εκπαιδευτικό τουρισμό και για εκπαιδευτική ψυχαγωγία. Το ίδιο ισχύει και για το wellness, στον οποίο επενδύει η Ελλάδα. Επίσης η Ελλάδα είναι ιδανική για μορφωτικά ταξίδια. Οι τιμές αυτών των προϊόντων είναι κατά πολύ υψηλότερες των συνήθων ταξιδιωτικών πακέτων. Εδώ θα πρέπει να επενδύσει η Ελλάδα, καθώς στα είδη αυτά εντοπίζονται ευκαιρίες με μέλλον. „Edutainment“ και „storytelling“ είναι τα πεδία που ταιριάζουν στην Ελλάδα. Όλα τα άλλα είναι αναλώσιμα και μπορούν να διατεθούν μόνο μέσω των χαμηλών τιμών», υποστηρίζει ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ.
Ορθή επιλογή η προβολή του πολιτισμού και της ιστορίας
Ο γερμανός καθηγητής χαρακτηρίζει ορθή επιλογή την νέα εκστρατεία του υπουργείου Τουρισμού, η οποία δίνει έμφαση στα πεδία της ιστορίας και του πολιτισμού. «Όλα αυτά θα πρέπει να προβληθούν με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο προκειμένου να αγγίξουν τους τουρίστες νεαρής ηλικίας που στην πλειονότητά τους αγνοούν την Αρχαία Ελλάδα και τον πολιτισμό της. Θα πρέπει επίσης να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση αυτή οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο. Οι λεγόμενοι «εικονικοί κόσμοι» έχουν εφαρμογή στο „Edutainment“ και με αυτούς έρχονται καθημερινά σε επαφή τα νεαρής ηλικίας άτομα. Η Ελλάδα θα πρέπει να αξιοποιήσει ακόμη και τις διεθνείς διασημότητες για να προβάλει τη μοναδικότητα του τουριστικού της προϊόντος».
Ο "υβριδικός τουρίστας" και το διαδίκτυο
Ιδιαίτερη σημασία έχει για την Ελλάδα το διαδίκτυο, τονίζει ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ, καθώς όπως υποστηρίζει το ίντερνετ χειραφετεί τον τουρίστα, επιτρέποντάς του να επιλέξει αυτό ακριβώς που θέλει, χωρίς τους περιορισμούς των οργανωμένων ταξιδιών. «Ωστόσο στο πεδίο αυτό η Ελλάδα καλείται να καλύψει το χαμένο έδαφος. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που κλείνουν μεμονωμένα θέση σε πτήσεις τσάρτερ. Η Ελλάδα θα πρέπει να επενδύσει στις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες. Αυτό δεν σημαίνει προσέλκυση τουριστών που αναζητούν τις φθηνότερες τιμές, αλλά προσέλκυση των «υβριδικών πελατών». Είναι εκείνοι που θέλουν να μεταβούν με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος στον προορισμό τους προκειμένου να δαπανήσουν εκεί περισσότερα χρήματα», λέει ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ.
Ο γερμανός ειδικός εκτιμά ότι η Ελλάδα θα πρέπει να «ανοίξει τα αεροδρόμια της στις λεγόμενες low cost αεροπορικές εταιρείες, υπενθυμίζοντας ότι αυτή ήταν η συνταγή της επιτυχίας για τη Βαρκελώνη. Αυτού του είδους ο τουρισμός μπορεί να ανθίσει κυρίως μέσω του διαδικτύου. Σύμφωνα με τον καθηγητή φον Ντέρνμπεργκ υπάρχουν μεγάλη ευκαιρίες για την Ελλάδα στην ανάπτυξη του μη οργανωμένου τουρισμού. Και εκεί θα πρέπει οι συντελεστές του ελληνικού τουρισμού να δώσουν έμφαση.
Μπορεί οι μεγάλοι τουριστικοί όμιλοι της Γερμανίας να καταγράφουν αύξηση των κρατήσεων για πακέτα διακοπών στην Ελλάδα, ωστόσο δεν υπάρχει κανένας λόγος εφησυχασμού, εκτιμά ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ. Ο καθηγητής Τουριστικής Οικονομίας στην Ανώτατη Σχολή του Βορμς, στη Γερμανία, εκτιμά ότι η Ελλάδα δέχεται ισχυρές πιέσεις από τους ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο. Πολλοί από αυτούς με τις χαμηλές τιμές τους και τα πολυτελή ξενοδοχεία τους προσελκύουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερους τουρίστες. Ωστόσο, διευκρινίζει ο γερμανός καθηγητής, η Ελλάδα έχει ένα τουριστικό προϊόν που ξεχωρίζει. «Αυτό θα πρέπει να προβάλει και σε αυτό θα πρέπει να επενδύσει», τονίζει σε συνέντευξή του προς την Deutsche Welle ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ και εξηγεί: «Τα σημαντικά σημεία που χαρακτηρίζουν την Ελλάδα είναι η ιστορία της και ο πολιτισμός της που αποτελούν τη βάση της δυτικής κουλτούρας. Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει σε αυτά τα στοιχεία και να τα συνδέσει με σύγχρονες τάσεις, όπως είναι η εκπαιδευτική ψυχαγωγία, αυτό που αποκαλούμε „Edutainment“, ή με την αφήγηση, το „storytelling“ που είναι η τέχνη της διήγησης ιστοριών με στόχο τη μεταβίβαση σημαντικών μηνυμάτων».
Απαιτείται σχέδιο και προβληματισμός
Εξηγώντας τα πλεονεκτήματα των „Edutainment και „storytelling“ ο γερμανός καθηγητής υπογραμμίζει: «Πρόκειται για μια μοντέρνα προσέγγιση της ιστορίας που φέρνει στο σήμερα τον αρχαίο πολιτισμό. Δεν περιορίζει στα ερείπια την Ακρόπολη και την Ολυμπία, αλλά τις συνδέει με ιστορίες. Έτσι μπορούν να αντιμετωπιστούν ενδεχομένως τα μορφωτικά κενά που χαρακτηρίζουν μεγάλο μέρος των νέων ανθρώπων. Αυτό είναι το „Edutainment. Δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, αλλά απαιτεί σχέδιο και προβληματισμό. Εδώ όμως εντοπίζω τη δυνατότητα που έχει η Ελλάδα να διαφοροποιηθεί από άλλες χώρες που έχουν μόνο ήλιο και θάλασσα και ψυχαγωγία στην πλαζ να προσφέρουν».
Ο γερμανός ειδικός προειδοποιεί για τις ολέθριες συνέπειες που θα είχε για τον ελληνικό τουρισμό ενδεχόμενο dumping στις τιμές των πακέτων διακοπών, με δεδομένο, όπως λέει, ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σοβαρά τις τιμές της Αιγύπτου ή της Τουρκίας. «Ένα dumping στις τιμές είναι το μόνο που δεν χρειάζεται η Ελλάδα. Υπάρχει πελατεία που είναι διατεθειμένη να πληρώσει για εκπαιδευτικό τουρισμό και για εκπαιδευτική ψυχαγωγία. Το ίδιο ισχύει και για το wellness, στον οποίο επενδύει η Ελλάδα. Επίσης η Ελλάδα είναι ιδανική για μορφωτικά ταξίδια. Οι τιμές αυτών των προϊόντων είναι κατά πολύ υψηλότερες των συνήθων ταξιδιωτικών πακέτων. Εδώ θα πρέπει να επενδύσει η Ελλάδα, καθώς στα είδη αυτά εντοπίζονται ευκαιρίες με μέλλον. „Edutainment“ και „storytelling“ είναι τα πεδία που ταιριάζουν στην Ελλάδα. Όλα τα άλλα είναι αναλώσιμα και μπορούν να διατεθούν μόνο μέσω των χαμηλών τιμών», υποστηρίζει ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ.
Ορθή επιλογή η προβολή του πολιτισμού και της ιστορίας
Ο γερμανός καθηγητής χαρακτηρίζει ορθή επιλογή την νέα εκστρατεία του υπουργείου Τουρισμού, η οποία δίνει έμφαση στα πεδία της ιστορίας και του πολιτισμού. «Όλα αυτά θα πρέπει να προβληθούν με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο προκειμένου να αγγίξουν τους τουρίστες νεαρής ηλικίας που στην πλειονότητά τους αγνοούν την Αρχαία Ελλάδα και τον πολιτισμό της. Θα πρέπει επίσης να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση αυτή οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο. Οι λεγόμενοι «εικονικοί κόσμοι» έχουν εφαρμογή στο „Edutainment“ και με αυτούς έρχονται καθημερινά σε επαφή τα νεαρής ηλικίας άτομα. Η Ελλάδα θα πρέπει να αξιοποιήσει ακόμη και τις διεθνείς διασημότητες για να προβάλει τη μοναδικότητα του τουριστικού της προϊόντος».
Ο "υβριδικός τουρίστας" και το διαδίκτυο
Ιδιαίτερη σημασία έχει για την Ελλάδα το διαδίκτυο, τονίζει ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ, καθώς όπως υποστηρίζει το ίντερνετ χειραφετεί τον τουρίστα, επιτρέποντάς του να επιλέξει αυτό ακριβώς που θέλει, χωρίς τους περιορισμούς των οργανωμένων ταξιδιών. «Ωστόσο στο πεδίο αυτό η Ελλάδα καλείται να καλύψει το χαμένο έδαφος. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που κλείνουν μεμονωμένα θέση σε πτήσεις τσάρτερ. Η Ελλάδα θα πρέπει να επενδύσει στις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες. Αυτό δεν σημαίνει προσέλκυση τουριστών που αναζητούν τις φθηνότερες τιμές, αλλά προσέλκυση των «υβριδικών πελατών». Είναι εκείνοι που θέλουν να μεταβούν με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος στον προορισμό τους προκειμένου να δαπανήσουν εκεί περισσότερα χρήματα», λέει ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ.
Ο γερμανός ειδικός εκτιμά ότι η Ελλάδα θα πρέπει να «ανοίξει τα αεροδρόμια της στις λεγόμενες low cost αεροπορικές εταιρείες, υπενθυμίζοντας ότι αυτή ήταν η συνταγή της επιτυχίας για τη Βαρκελώνη. Αυτού του είδους ο τουρισμός μπορεί να ανθίσει κυρίως μέσω του διαδικτύου. Σύμφωνα με τον καθηγητή φον Ντέρνμπεργκ υπάρχουν μεγάλη ευκαιρίες για την Ελλάδα στην ανάπτυξη του μη οργανωμένου τουρισμού. Και εκεί θα πρέπει οι συντελεστές του ελληνικού τουρισμού να δώσουν έμφαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου