Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Αρχαία Σικυώνα - Πόσο θα αντέξει ακόμα η Τουρκογέφυρα;

Η Tουρκογέφυρα εκτός από ιστορικό μνημείο της περιοχής Αρχαίας Σικυώνας, είναι και το ένα από τα 3 περάσματα του Ασωπού. Το πρώτο, στα παράλια του Κορινθιακού, κοντά στην χαρτοποιία, για να το περάσεις, πρέπει πρώτα να υποβληθείς στο μαρτύριο της ρωσικής ρουλέτας. Μιλάω για τον πολύ στενό δρόμο προς την πλευρά των σφαγείων όπου δε χωρούν 2 αυτοκίνητα να περάσουν και αρκετές φορές θα αναγκαστείς να κάνεις πίσω ή στη άκρη (αν βρεις) για να βολευτούν και οι δύο. Ένα ανάλογο μαρτύριο θα ζήσεις και στο πέρασμα της Τουρκογέφυρας, αλλά αυτό αργότερα. Το δεύτερο πέρασμα είναι της ΠΕΟ με την γνωστή κίνηση ειδικά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες. Ευτυχώς εκεί έχει προνοήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία και προκειμένου να πάρεις την απόφαση να την διαβείς, αράζεις και τρως γουρνοπούλα στον Αι Γιάννη. Και φτάσαμε στο τρίτο πέρασμα, της Τουρκογέφυρας. Αυτό το πέρασμα είναι στρατηγικό. Όποιος θέλει να περάσει από το ένα σημείο στο άλλο της Κορινθίας χωρίς να τον δουν πολλοί, περνά από εκεί, για αυτό έχουμε και κατά περιόδους μπλόκα στο σταυροδρόμι Αρχαία Σικυώνα - Μουλκι - Κιάτο - Βέλο. Δεν είναι μόνο για αυτό το σκοπό το πέρασμα όμως. Οι κάτοικοι του Μουλκίου και της Αρχαίας Σικυώνας το χρησιμοποιούν για να κατευθυνθούν προς την Βόχα. Και το αντίθετο. Κάτοικοι των μεσογείων που θέλουν να περάσουν προς το Κιάτο, από εδώ περνάνε. Περάστε λοιπόν όσο είναι καιρός για να προλάβετε. Το ιστορικό μνημείο αυτή τη περίοδο δέχεται τόνους φορτία καθημερινά από τον εργολάβο που κατασκευάζει την επέκταση του δρόμου Αθήνα – Πάτρα. Δε ξέρω ποιός είναι υπεύθυνος για το γκρέμισμα και άλλου καινούργιου πλαινού τμήματός της, αλλά αυτό το άδικο φορτίο που δέχεται καθημερινά απο τον εργολάβο θα της κάνει ανεπανόρθωτη ζημιά. Και είναι άδικο για ένα και μόνο λόγο. Ο εργολάβος έχει μπαζώσει το ποτάμι (έχει αφήσει πέρασμα για το νερό, στενό όμως), έχει μπαζώσει τη διπλανή γέφυρα, έχει κόψει δέντρα στα απαλλοτριωμένα, εδώ και περισσότερο από 2 χρόνια, κτήματα, δίνοντας μια μικρή προκαταβολή από τότε, και μετά τίποτα άλλο, έχει δημιουργήσει δρόμο για να περνάνε, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΝΕ. Θέλει να χρησιμοποιεί το τοπικό δίκτυο, γιατί μικρός δεν έπαιζε με τα χώματα και αρέσκεται να γεμίζει τους δρόμους με χώματα, τα οποία όταν έρθει η άνοιξη θα γίνουν μπουχός που θα κάτσει στις καλλιέργειες και θα καταστρέψει σοδειές για μια ακόμη φορά. Χρησιμοποιεί το τοπικό δίκτυο δρόμων λοιπόν και περνά και από την Τουρκογέφυρα καθημερινά με δεκάδες δρομολόγια γεμάτα χώμα. Και όλα αυτά γιατί είμαστε άχρηστοι σαν κράτος.


Άχρηστοι γιατί (1): Έχουμε μείνει με την ίδια στενή γέφυρα στην ΠΕΟ εδώ και δεκαετίες.


Άχρηστοι γιατί (2): Κατασκευάσαμε γέφυρα στην παραλία μεγάλη και άνετη αλλά με επικίνδυνη στροφή μπαίνοντας προς αυτή, κατευθυνόμενοι από Νεράτζα προς Κιάτο. Τι να το κάνεις όμως; Έπειτα ο δρόμος είναι πολύ στενός.


Άχρηστοι γιατί (3): Κατασκευάστηκε ο προαστιακός και μια γέφυρα δεν ήμασταν ικανοί να φτιάξουμε. Δεν υπήρχαν λεφτά προφανώς.


Άχρηστοι γιατί (4): Ταλαιπωρούμε ένα ιστορικό μνημείο για την επέκταση της εθνικής οδού ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ, παράπλευρο δρόμο δε θα έχουμε. (δεν έχω δει τα σχέδια, αλλά ποιος τα ....(εφαρμόζει) τα σχέδια. Τα αλλάζουν όπως γουστάρουν).


Πότε επιτέλους θα φτιάξουμε γέφυρες για να αποσυμφορήσουμε την ΠΕΟ; Τώρα πρέπει να γίνει. Και περισσότερο, αυτό που πρέπει να γίνει, είναι ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΟΡΙΣΜΕΝΟ ΤΟΝΑΖ ΚΑΙ ΜΗΚΟΣ, ΣΤΗΝ TΟΥΡΚΟΓΕΦΥΡΑ. Σήμανση τέτοια δεν υπάρχει πουθενά. Το καλοκαίρι, με τον πυρετό του βερυκόκου και σταφυλιού, συχνά κολλάνε φορτηγά. Που να το φανταστούν ο οδηγοί, ή μάλλον που να το δουν στο gps (προφανώς με αυτό το τρόπο θα φτάνουν εκεί) τι θα συναντήσουν και πως θα απεγκλωβιστούν από εκεί. Πρέπει επιτέλους να φτιάξουμε μια γέφυρα δίπλα στην υπάρχουσα που να χωρά 2 αυτοκίνητα ταυτόχρονα (όπως και να μεγαλώσει ο δρόμος που οδηγεί στη Νεράτζα στο πρώτο πέρασμα), να αναπαλαιωθεί η Τουρκογέφυρα και να δοθεί για χρήση μόνο στους πεζούς και στα δίκυκλα.






Δεν υπάρχουν σχόλια: