Αν αναρωτιέστε τι ενδιαφέρει τους Έλληνες για το τι αγοράζουν ή τι καταναλώνουν οι Αμερικάνοι ή οι Βρετανοί, θα πρέπει να σας πληροφορήσουμε ότι λόγω αυτής της στροφής προς την κατανάλωση χούμους, το ελληνικό ταχίνι θα μπορούσε να επαναλάβει, υπό προϋποθέσεις, το success story του ελληνικού γιαουρτιού.
Ήδη μια ελληνική βιομηχανία, η Αφοί Χαΐτογλου, εξάγει ταχίνι και όχι μόνο, στις ΗΠΑ, στη Βρετανία, στη Γερμανία ακόμη και στη Ρωσία. Η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία Χαΐτογλου, -σ.σ. εφέτος συμπληρώνει 90 χρόνια από την ίδρυσή της- «είδε» πέρυσι τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 13% σε σχέση με το 2012, ξεπερνώντας τα 73 εκατ. ευρώ, αναφέρει το euro2day.gr
Ανοδική πορεία η οποία αποδίδεται εν μέρει και στην αύξηση της κατανάλωσης χούμους αλλά και στη στροφή των Αμερικανών και των Βρετανών καταναλωτών στη μεσογειακή διατροφή κάτι που βοήθησε στην αύξηση των πωλήσεων χαλβά που εξάγει.
Η εταιρεία, η οποία ας σημειωθεί ότι δεν είναι καινούργια στον στίβο των εξαγωγών –σ.σ. πραγματοποιεί εξαγωγές τα τελευταία 40 χρόνια σε περισσότερες από 50 χώρες- ευελπιστεί ότι η αύξηση της κατανάλωσης χούμους στο μέλλον θα ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις ελληνικού ταχινιού που εξάγει.
Οι εξαγωγές άλλωστε αποτελούν για τη εταιρεία εδώ και 40 χρόνια έναν ξεχωριστό δρόμο, ανεξάρτητο από τις αυξομειώσεις στην εγχώρια ζήτηση. Το 40% των πωλήσεών της, σε αξία, προέρχεται από τις διεθνείς αγορές, ποσοστό που αγγίζει το 50% σε όγκο. Και αυτό γιατί εκτός από τη διάθεση στη διεθνή αγορά προϊόντων για τη λιανική, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία συνεργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια με μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες προμηθεύοντάς τους σουσάμι και ταχίνι.
«Διαβατήριο» για αυτές τις συνεργασίες, πέρα από τα προϊόντα της, αποτελούν και οι πιστοποιήσεις του εργοστασίου της από το IFS Food Standard αλλά και από τον FDA (Food and Drug Administration).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου