Ενώ αναμένεται νέος παίκτης στην ελληνική αγορά
Συγκρατημένους ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζει ο κύκλος εργασιών των εκπτωτικών καταστημάτων discount στην ελληνική αγορά, όπου ωστόσο δεν αποκλείεται η δραστηριοποίηση και νέας αλυσίδας του είδους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Symphony IRI οι πωλήσεις του τομέα discount στην Ελλάδα το 2009 σημείωσαν αύξηση κατά 2,39%, ρυθμός που περιορίστηκε περαιτέρω το 2010 οπότε καταγράφηκε οριακή άνοδος 0,14%. Μάλιστα η πορεία του τελευταίου τετραμήνου πέρυσι ήταν σταθερά πτωτική από 0,13% έως 2,17%.
Σήμερα ο τομέας του discount στην Ελλάδα εκπροσωπείται επί της ουσίας μόνον από τη Lidl, η οποία σχεδιάζει τη φετινή χρονιά να αυξήσει σε 220 τον αριθμό των καταστημάτων της με το τζίρο της να εκτιμάται στα 1,3 δις ευρώ (λόγω νομικής μορφής δεν δημοσιεύει ισολογισμό).
Η Dia, η οποία άνοιξε το χορό του discount στην Ελλάδα το 1995, απορροφήθηκε από την Carrefour Μαρινόπουλος, η γερμανική Aldi παρότι σχεδιάζει επενδύσεις πλέον του 1 δις. ευρώ διέκοψε πριν λίγους μήνες τη δραστηριότητά της ενώ είχε προηγηθεί η αποχώρηση της επίσης γερμανικής Plus το 2008.
Οι λόγοι «εξόδου» θα πρέπει να αναζητηθούν στο μέγεθος της αγοράς, στην ισχυρή παρουσία της Lidl και φυσικά στο σκληρό ανταγωνισμό που δέχεται το discount από τις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την πληθώρα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων που διαθέτουν.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Delhaize και επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος Κωνσταντίνος Μαχαίρας, στο πλαίσιο πρόσφατης εκδήλωσης προανήγγειλε την είσοδο νέας αλυσίδας discount στην εγχώρια αγορά.
«Θα δείτε κι άλλους discounters στην ελληνική αγορά που μάλιστα θα τη γνωρίζουν πολύ καλά», είπε χαρακτηριστικά , αποφεύγοντας να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Σύμφωνα όμως με όσα λέγονται αυτές τις ημέρες στην αγορά, ο νέος «παίκτης» δεν αποκλείεται να πρόκειται για αλυσίδα του είδους που ετοιμάζει η ίδια ΑΒ Βασιλόπουλος. Η εταιρεία άλλωστε από το 2008 έχει επιχειρήσει την ανάπτυξη των Lion Food Stores, ένα project που συνδυάζει στοιχεία hard discount, soft discount και παροδοσιακού σούπερ μάρκετ.
Σημειώνεται ότι οι αλυσίδες discount έκαναν την εμφάνισή τους στη Γερμανία στις αρχές του 1960 και από το 1967 άρχισαν να εξαπλώνονται σε όλη την Ευρώπη, γνωρίζοντας στο πέρασμα των ετών σημαντική ανάπτυξη. Κύρια χαρακτηριστικά τους, τα δικής τους επωνυμίας προϊόντα και κατά συνέπεια οι τιμές οι οποίες είναι χαμηλότερες έως και 40%.
Συγκρατημένους ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζει ο κύκλος εργασιών των εκπτωτικών καταστημάτων discount στην ελληνική αγορά, όπου ωστόσο δεν αποκλείεται η δραστηριοποίηση και νέας αλυσίδας του είδους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Symphony IRI οι πωλήσεις του τομέα discount στην Ελλάδα το 2009 σημείωσαν αύξηση κατά 2,39%, ρυθμός που περιορίστηκε περαιτέρω το 2010 οπότε καταγράφηκε οριακή άνοδος 0,14%. Μάλιστα η πορεία του τελευταίου τετραμήνου πέρυσι ήταν σταθερά πτωτική από 0,13% έως 2,17%.
Σήμερα ο τομέας του discount στην Ελλάδα εκπροσωπείται επί της ουσίας μόνον από τη Lidl, η οποία σχεδιάζει τη φετινή χρονιά να αυξήσει σε 220 τον αριθμό των καταστημάτων της με το τζίρο της να εκτιμάται στα 1,3 δις ευρώ (λόγω νομικής μορφής δεν δημοσιεύει ισολογισμό).
Η Dia, η οποία άνοιξε το χορό του discount στην Ελλάδα το 1995, απορροφήθηκε από την Carrefour Μαρινόπουλος, η γερμανική Aldi παρότι σχεδιάζει επενδύσεις πλέον του 1 δις. ευρώ διέκοψε πριν λίγους μήνες τη δραστηριότητά της ενώ είχε προηγηθεί η αποχώρηση της επίσης γερμανικής Plus το 2008.
Οι λόγοι «εξόδου» θα πρέπει να αναζητηθούν στο μέγεθος της αγοράς, στην ισχυρή παρουσία της Lidl και φυσικά στο σκληρό ανταγωνισμό που δέχεται το discount από τις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την πληθώρα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων που διαθέτουν.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Delhaize και επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος Κωνσταντίνος Μαχαίρας, στο πλαίσιο πρόσφατης εκδήλωσης προανήγγειλε την είσοδο νέας αλυσίδας discount στην εγχώρια αγορά.
«Θα δείτε κι άλλους discounters στην ελληνική αγορά που μάλιστα θα τη γνωρίζουν πολύ καλά», είπε χαρακτηριστικά , αποφεύγοντας να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Σύμφωνα όμως με όσα λέγονται αυτές τις ημέρες στην αγορά, ο νέος «παίκτης» δεν αποκλείεται να πρόκειται για αλυσίδα του είδους που ετοιμάζει η ίδια ΑΒ Βασιλόπουλος. Η εταιρεία άλλωστε από το 2008 έχει επιχειρήσει την ανάπτυξη των Lion Food Stores, ένα project που συνδυάζει στοιχεία hard discount, soft discount και παροδοσιακού σούπερ μάρκετ.
Σημειώνεται ότι οι αλυσίδες discount έκαναν την εμφάνισή τους στη Γερμανία στις αρχές του 1960 και από το 1967 άρχισαν να εξαπλώνονται σε όλη την Ευρώπη, γνωρίζοντας στο πέρασμα των ετών σημαντική ανάπτυξη. Κύρια χαρακτηριστικά τους, τα δικής τους επωνυμίας προϊόντα και κατά συνέπεια οι τιμές οι οποίες είναι χαμηλότερες έως και 40%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου