Αναλυτικότερα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπεται ότι:
Καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 1800 κυβικά εκατοστά και τα οποία παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, που αποσύρονται από την κυκλοφορία για καταστροφή, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης, ως εξής :
- Αυτοκίνητα κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
- Αυτοκίνητα κυλινδρισμού από 901 μέχρι και 1400 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
- Αυτοκίνητα κυλινδρισμού κινητήρα από 1401 μέχρι και 1600 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
- Αυτοκίνητα κυλινδρισμού κινητήρα από 1601 μέχρι και 2000 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Η ρύθμιση αυτή ισχύει μόνο στην περίπτωση που για το αποσυρόμενο αυτοκίνητο παλαιάς τεχνολογίας έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31.12.1998. Επίσης θα πρέπει να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.
Το μέγιστο όφελος ανάλογα με τα κυβικά του κάθε μοντέλου των εταιρειών έχει ως εξής:
Κυβισμός - Όφελος:
Έως 900 κ.εκ. 5% όφελος 300€
από 901 - 1.400 κ.εκ. 12% όφελος 960€
από 1.401 - 1.600 κ.εκ. 20% όφελος 1.430€
από 1.601 – 1.800 κ.εκ. 30% όφελος 2.100€
από 1.801 – 2.000 κ.εκ. 40% όφελος 2.800€
Επίσης οι νέοι συντελεστές σε σχέση με την Φόρο Πολυτελείας (ο οποίος έτσι μειώνεται για ορισμένα μοντέλα) έχουν ως εξής:
για αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας από 16.000€ μέχρι και 17.000€ 10%
από 17.000€ μέχρι και 19.000 € 30%
πάνω από19.000€ 40%
Ενώ μέχρι σήμερα ισχύουν:
για αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας από 11.000-14.000€ 10%
από 14.000- 19.000€ 30%
πάνω από 19.000 € 40%
Σε σχέση με τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EU4 που βρίσκονται στο τελωνείο μέχρι την 8 Δεκεμβρίου 2010 παραμένουν στο ίδιο καθεστώς όσον αφορά τα τέλη ταξινόμησης με την προϋπόθεση ότι ο εκτελωνισμός τους θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως την 30/6/2011.
Τώρα θα μου πείτε και τί έγινε; Αν ο μέσος Έλληνας δεν έχει πια να φάει, να πληρώσει τις τρέχουσες υποχρεώσεις του όπως π.χ. το ενοίκιο ή ένα στεγαστικό δάνειο α' κατοικίας με κίνδυνο να χάσει το σπίτι του ή ακόμη χειρότερα αν δεν έχει να αγοράσει γάλα για τα παιδιά του τί να τα κάνει τα μέτρα των 300 -2.800 ευρώ. Άλλωστε εταιρείες όπως η Citroen, η Seat, η Peogeot , η Mazda, η Subaru κ.α. λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει πρώτη απ' όλα την ελληνική οικογένεια προσφέρουν ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού μεγάλες εκπτώσεις ως μπόνους απόσυρσης ή ανταλλαγής του παλιού σας αυτοκινήτου ανεξαρτήτως χρονολογίας που μερικές φορές φτάνει η ακόμα ξεπερνά τις 6.000 ευρώ δηλαδή πολύ παραπάνω από το όφελος από την μείωση των τελών Ταξινόμησης και την μείωση του φόρου πολυτελείας...
Επίσης κάθε μέρα στα ΜΜΕ ακούμε για τις μειώσεις των μισθών τόσο στο Δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, τα λουκέτα ζημιογόνων εταιρειών κ.λπ που κάνουν τον κόσμο ανασφαλή σε σχέση ακόμα και με την ίδια την επιβίωσή του. Ένας λογικός άνθρωπος θα έλεγε ότι είναι μεγάλη τρέλα π.χ. αν έχεις 20.000€ αποταμιεύσεις να τα αποσύρεις από τον τραπεζικό σου λογαριασμό για να αλλάξεις το από δεκαετίας παλιό αυτοκίνητό σου...Ή ακόμα χειρότερα τρελό ακούγεται με τα σημερινά δεδομένα μαζί με το ενοίκιο ή το στεγαστικό σου δάνειο να βάλεις νέο καταναλωτικό με 0% και 84 δόσεις αποπληρωμής που σημαίνει τουλάχιστον 200€ μηνιαία δόση για να αλλάξεις το αυτοκίνητό σου...Και στις δύο περιπτώσεις είμαι βέβαιος πια ότι θα χρειαστείς "ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ" σε σχέση με το τί μέλλει γενέσθαι...Good Luck, λοιπόν, και η απόφαση δική σου. Εγώ πάντως το σκέφτομαι...Μήπως είμαι τρελός....;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου