Σε εξέλιξη βρίσκεται διαπραγμάτευση για τροποποιήσεις στις συμβάσεις παραχώρησης των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, οι οποίες ...θα αφορούν και σε μείωση των διοδίων κατά τη φάση κατασκευής των αξόνων, σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Δημοσίων Έργων Γιάννη Μαγκριώτη. Ωστόσο, ο υπουργός ∆ηµήτρης Ρέππας χαρακτήρισε «παγίδα» την όποια αναπροσαρμογή των διοδίων.
«Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων με 26 τράπεζες και 19 κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Αν υπάρξει τελική συμφωνία, τότε έως τα τέλη Μαρτίου οι τροποποιήσεις θα κατατεθούν για έγκριση στη Βουλή», δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης στην «Καθημερινή», ενώ αντίστοιχες δηλώσεις είχε κάνει και χθες μιλώντας σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Ο υφυπουργός δεν αποκαλύπτει περιεχόμενο των τροποποιήσεων, πλην του τμήματος που αφορά τη μείωση του ύψους των διοδίων κατά τη φάση της κατασκευής των αξόνων....
Πάντως, ο υπουργός Δ. Ρέππας, ενημερώνοντας χθες το ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για το σχέδιο συγχώνευσης των αστικών συγκοινωνιών, υπογράμμισε πως ενδεχόµενη αναπροσαρµογή των διοδίων θα ήταν παγίδα, καθώς οι παραχωρησιούχες εταιρείες θα διεκδικούσαν από το κράτος µεγαλύτερα ποσά.
Εφόσον το υπουργείο επιθυμεί την άμεση μείωση των διοδίων είναι υποχρεωμένο να δώσει σημαντικά ανταλλάγματα και, με δεδομένο ότι οι τράπεζες πιέζουν την τελευταία διετία για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, καθίσταται σίγουρο ότι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν μπει βασικά ζητήματα των έργων, όπως η επιμήκυνση των χρονοδιαγραμμάτων κατασκευής, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Το γεγονός αυτό φέρεται να επιβεβαίωσε και κορυφαία πηγή του υπουργείου μιλώντας στα «Νεα», αναφέροντας ότι το επιχείρηµα που θα τεθεί στο τραπέζι των διαπραγµατεύσεων από την πλευρά του υπουργείου είναι η µείωση των διοδίων µε αντάλλαγµα την αύξηση του χρόνου κατασκευής των έργων και τη µείωση των εσόδων υπέρ του ∆ηµοσίου. Στελέχη των κοινοπραξιών έλεγαν χθες, σύμφωνα με την εφημερίδα, ότι µείωση στις τιµές των διοδίων θα µπορούσε να γίνει με τα παραπάνω ανταλλάγματα.
Οι τράπεζες πάντως ανέστειλαν την καταβολή της δόσης του δανείου και για τα έργα των εθνικών οδών Ελευσίνας - Πάτρας και Μαλιακού - Κλειδιού, με αποτέλεσμα μόνο η Κορίνθου - Μεγαλόπολης (που είναι προχωρημένη κατασκευαστικά) να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα. Από την πλευρά του το Δημόσιο υποστηρίζει ότι έχει καταβάλει το σύνολο των δόσεων της δικής του χρηματοδοτικής συμβολής για τα έργα, ενώ απομένει η καταβολή περίπου 70 εκατ. ευρώ από την επιστροφή του ΦΠΑ.
Στο μεταξύ, η «Συντονιστική Επιτροπή Ενάντια στα Διόδια» ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει την τρίτη της πανελλαδική συνάντηση το Σάββατο στη Λαμία, «ανοίγοντας» στις 6 το απόγευμα τα διόδια Πελασγίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου