Η ενοικίαση ενός αυτοκινήτου και η σύζευξη του τηλεφώνου σας με το σύστημα ψυχαγωγίας του είναι αρκετά εύκολη διαδικασία. Ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσατε να θέσετε σε κίνδυνο το απόρρητό σας.
Σύμφωνα με αναφορά της Privacy International, τα δεδομένα που στέλνετε στο αυτοκίνητο περιλαμβάνουν την τοποθεσία και τα περιεχόμενα του smartphone σας, καθώς και τη διεύθυνση κατοικίας σας.
Το χειρότερο είναι ότι τα δεδομένα στη συνέχεια αποθηκεύονται στο συνδεδεμένο σύστημα ψυχαγωγίας και είναι ασαφές ποιος, αν υπάρχει, έχει την εντολή να τα διαγράψει.
Η Millie Graham Wood, δικηγόρος και νομικός σύμβουλος της Privacy International δήλωσε στο ZDNet ότι στα περισσότερα αυτοκίνητα ενοικίασης υπήρχαν πέντε έως 10 διαφορετικά αναγνωριστικά τηλεφώνου. Όποτε συνδέεστε με το Bluetooth του αυτοκινήτου, θα αποθηκεύει αυτόματα το αναγνωριστικό σας.
Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι εξετάστηκαν τα συστήματα πλοήγησης όπου είχαν αποθηκευτεί πολλές τοποθεσίες, οι τόποι στους οποίους είχαν οδηγήσει οι άνθρωποι. Οπότε αν κάποιος συνδεθεί με το όνομα εκείνων των χρηστών, θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγηθεί στις τοποθεσίες από τις οποίες πέρασαν.
Προκειμένου να συσταθεί αυτή η έκθεση, τα αυτοκίνητα ενοικιάστηκαν από εταιρείες ενοικίασης όπως Sixt, Enterprise, National, Zipcar και Thrifty και τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν περιλάμβαναν το Audi A3 και το Nissan Qashqai.
Προφανώς, οι εταιρείες ενοικίασης αναμένουν από τους χρήστες να διαγράφουν οι ίδιοι τα δεδομένα από τη στιγμή που θα αποχωριστούν το όχημα.
"Οι ομόφωνες απαντήσεις ήταν πως όχι μόνο είναι ευθύνη του ενοικιαστή να διαγράψει τα δεδομένα του όταν επιστρέφει το αυτοκίνητο ενοικίασης, αλλά πως είναι επίσης υπεύθυνο για την ενημέρωση των άλλων επιβατών, που συνδέουν τις συσκευές τους με το αυτοκίνητο, ότι τα δεδομένα τους αποθηκεύονται στο αυτοκίνητο και δεν απαλείφονται απαραιτήτως ", δήλωσε η έκθεση.
Η Enterprise ήταν μια εταιρεία που αισθάνθηκε ότι ο χρήστης ήταν υπεύθυνος για τη διαγραφή των πληροφοριών του, ενώ οι Sixt και Thrifty εξετάζουν ήδη τις πολιτικές για τη διαγραφή πληροφοριών του οδηγού στο πλαίσιο του GDPR (Κανονισμοί Γενικής Προστασίας Δεδομένων).
Είναι επίσης σημαντικό να επισημάνουμε ότι και οι ίδιοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αρκετά καλή επίγνωση του θέματος. Όταν προσεγγίστηκε για σχόλια, η Nissan ανέφερε ότι εναπόκειται στην εταιρεία ενοικίασης ή στον πελάτη να καθαρίσει τα δεδομένα και ότι η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει πρόσβαση στα εσωτερικά συστήματα του αυτοκινήτου, εκτός εάν είναι πλήρως συνδεδεμένο με το διαδίκτυο.
"Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο εταιρίας ενοικίασης, η Nissan δεν έχει πρόσβαση ή έλεγχο αυτού ώστε να πραγματοποιήσει μια τέτοια επαναφορά μετά από κάθε πελάτη που το νοικιάζει. Αναμένει από τον πελάτη ή την εταιρεία ενοικίασης να πραγματοποιήσει οποιεσδήποτε απαραίτητες επαναρυθμίσεις", δήλωσε Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία
Επομένως, εάν ενοικιάζετε ή σχεδιάζετε να νοικιάσετε ένα αυτοκίνητο στο εγγύς μέλλον, δώστε προσοχή στο είδος των πληροφοριών που μοιράζεστε με το σύστημα ψυχαγωγίας - είτε πρόκειται για δεδομένα κινητού τηλεφώνου είτε για προορισμούς sat-nav.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου