Υποχρεωτική είναι από την 1η Ιανουαρίου η ασφάλιση για αστική ευθύνη όλων των πλοίων που εισέρχονται σε ελληνικό λιμένα. Αυτό προβλέπει προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, εναρμονίζοντας την ελληνική νομοθεσία με σχετική κοινοτική οδηγία. Η σχετική υποχρέωση δημιουργεί ένα νέο πεδίο δραστηριοποίησης της ασφαλιστικής αγοράς, που προσδοκά σε ασφάλιστρα της τάξης των 100 εκατ. ευρώ περίπου τον χρόνο μέσα από την ανάπτυξη των εργασιών του κλάδου για την αστική ευθύνη των πλοίων και στη χώρα μας. Η αγορά της ασφάλισης πλοίων διαμορφώνεται με βάση τα στοιχεία του 2010 στα 19,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα ασφάλιστρα του κλάδου της αστικής ευθύνης πλοίων είναι μόλις 7,4 εκατ. ευρώ. Η προσαρμογή της χώρας μας με την κοινοτική νομοθεσία δημιουργεί δυνατότητες ανάπτυξης σε μια αγορά που θεωρείται υποασφαλισμένη, κάνοντας υποχρεωτική την ασφάλιση των πλοίων, ακόμα και αν αυτά είναι παροπλισμένα στα ελληνικά λιμάνια, καθώς η ασφάλιση για αστική ευθύνη ίσχυε μέχρι σήμερα μόνο όταν το πλοίο κινείτο.Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα, η υποχρεωτική ασφάλιση αφορά τα πλοία με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 τονάζ, με εξαίρεση τα πολεμικά πλοία ή κρατικά πλοία που χρησιμοποιούνται για την παροχή δημόσιας μη εμπορικής υπηρεσίας. Η αρμόδια αρχή φροντίζει για την επαλήθευση της ασφάλισης των ελληνικών αλλά και πλοίων υπό ξένη σημαία, όταν τα πλοία αυτά εισέρχονται σε ελληνικό λιμένα, καθώς και όταν αυτά δραστηριοποιούνται στα ελληνικά χωρικά ύδατα και η μη ύπαρξη πιστοποιητικού ασφάλισης συνεπάγεται την απαγόρευση του κατάπλου ή του απόπλου του πλοίου από τον ελληνικό λιμένα, αλλά και την επιβολή προστίμου, με βάση την ολική χωρητικότητα του πλοίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου