Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

Δεν ντρέπεστε μωρέ?

Γράφει ο Δημήτρης Κακογιάννης


Καλά, είναι δυνατόν στελέχη μιας κυβέρνησης που ανάλγητα έχει φέρει το λαό σε εξαθλίωση με περικοπές συντάξεων, μισθών, με επιβολή βάρβαρης φορολογίας «για το καλό του τόπου», να προκαλούν με τη...

συμπεριφορά τους και να το παίζουν «φίρμες», καλαμοκαβαληκευτές, εκμεταλλευόμενοι την «εξουσία» που με δόλο απέσπασαν, για να μη ξεχνάμε και το «λεφτά υπάρχουν»;Ο ένας ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υπερφίαλος και αλαζών όπως πάντα, προφανώς λόγω όγκου, χρειαζόταν -λέει- ελικόπτερο super Puma για να πάει να ανάψει κεράκι στην Παναγία της Τήνου τον δεκαπενταύγουστο, με κόστος μετακίνησης 17.000 ευρώ.Βλέπετε ο εν λόγω κύριος δεν έχει μάθει να συνταξιδεύει με την «πλέμπα» που τη θυμάται όπως όλοι τους μόνο όταν έχει την ανάγκη της ψήφου της για να «ξεχωρίσει», να «προβληθεί» και να «εξουσιάσει».Αν τα πλήρωνε από την τσέπη του με γεια του και χαρά του.Όμως τη δαπάνη την επιβαρύνθηκε το δύστυχο κρατικό ταμείο που οι υπόλοιποι χαχόλοι δύστυχοι πολίτες προσπαθούν να καλύψουν στερούμενοι τα βασικά τους επειδή «έτσι γουστάρει» στους παραπάνω κυβερνήτες. Οι επισκέψεις του υπουργού Εξωτερικών στις Βρυξέλλες είναι συχνές. Τακτικό και το μπουγιουρντί που έρχεται στον ελληνικό λαό και συνήθως είναι κοντά στα 50.000 ευρώ. Χαρακτηριστικά και τα δύο προκλητικά ταξίδια του κ. Δρούτσα εντός και εκτός Ελλάδας. Στο πρώτο ο κ. Δρούτσας αξίωσε το VIP αεροσκάφος να μετακινηθεί από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» προκειμένου να τον μεταφέρει στην Κρήτη.Βλέπετε ο κύριος υπουργός δεν καταδέχτηκε να πάει μέχρι το αεροδρόμιο της Ελευσίνας όπου σταθμεύει το κρατικό αεροσκάφος, καθώς θεώρησε την περιοχή μπας κλας.Το ίδιο συνέβη και κατά την επιστροφή. Το βαρύ... πρόγραμμα του υπουργού Εξωτερικών κόστισε 24.000 ευρώ όταν η business μετακίνηση με αεροπλάνο της γραμμής είναι 350 ευρώ. Διπλάσιο και το κόστος του διήμερου ταξιδιού του στο Σεράγεβο τον περασμένο Ιούνιο, αφού το αεροσκάφος Legacy έκανε δύο φορές το δρομολόγιο με επιστροφή.Όσο για τον αξιότιμο κύριο υπουργό Οικονομικών που ασχολείται με τα δισεκατομμύρια του ελλείμματος και του χρέους της χώρας και έχει χάσει τον ύπνο του ψάχνοντας να βρει όβολα να βουλώσει τις τεράστιες τρύπες των ελλειμμάτων, προφανώς θεώρησε αμελητέο το ποσό των 145.700 ευρώ (μαζί με τέλη στάθμευσης, κέτερινγκ, οδοιπορικά, διανυκτέρευση προσωπικού=200.000 ευρώ) που κόστισε το ταξίδι του με αεροσκάφος Gulfstream στην Ουάσινγκτον τον Απρίλιο.

Επίσης, ο κ. Παπακωνσταντίνου που έχει τακτικό προορισμό τις Βρυξέλλες, δύο μόνον επισκέψεις του στοίχησαν 110.000 ευρώ με συνοδεία 3 και 4 ατόμων αντίστοιχα.Αυτά τουλάχιστον δημοσιεύθηκαν στον τύπο χωρίς να διαψευσθούν από τους αρμοδίους.Θα μου πείτε αυτό σε πείραξε; Τόσα και τόσα γίνονται.Ναι ρε φίλε, αλλά όταν αυτοί που επικαλούνται την ανάγκη περιστολής δαπανών στον Δημόσιο τομέα γιατί αυτός δημιούργησε το χάλι των οικονομικών, αυτοί που χαρακτηρίζουν τους δημόσιους υπάλληλους αντιπαραγωγικούς και τους ένστολους «άχρηστους», αυτοί που έχουν ανοίξει με τη βία το πορτοφόλι των ανυπεράσπιστων πολιτών και του βουτάνε και το τελευταίο λεπτό, θα έπρεπε τουλάχιστον να τηρούν τα προσχήματα και να μη προκαλούν με την επιδειξιμανία τους, την αλαζονεία τους και την αφροσύνη τους.Προκαλούν που προκαλούν με τους μισθούς τους, ας τους ξοδεύουν τουλάχιστον. Όχι να τους πληρώνουμε και τα έξοδά τους. Νισάφι πια.

http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/11/blog-post_1577.html

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ - ΕΨΑΧΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΣΕ ΒΡΩ

Poso Akoma / Nikos Ganos (HD - Official Video Clip 2010)

Koita Ti Ekanes / Nikos Ganos (HQ - Official Videoclip 2010)

"Αυτή είναι η μπύρα που μεγαλώνει το στήθος!"

"Είναι νέα ξανθιά και από τη Βουλγαρία! Λέγεται Bοhza και είναι η μπύρα που υπόσχεται ότι μπορεί να αυξήσει το μέγεθος του γυναικείου στήθους, μέχρι και δυο νούμερα...


Η ιδιαίτερη μπύρα, αρχικά δημιουργήθηκε για να...



σαν προιόν για την καταπολέμηση προβλημάτων θηλασμού που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες μετά την γέννα. Στην πορεία, διαπιστώθηκε ότι ότι μεγαλώνει το γυναικείο στήθος!



Ο Kristian Gyoshev, εκπρόσωπος της εταιρείας, που κυκλοφορεί στην αγορά την συγκεκριμένη μπύρα, υποστηρίζει: "Δεν κάνουμε συγκεκριμένους ισχυρισμούς αλλά έχουμε εκατοντάδες μαρτυρίες από γυναίκες που λένε ότι το στήθος τους μεγάλωσε ένα ή δύο νούμερα."



Τώρα δεν παίρνουμε και όρκο για τα μαγικά αποτελέσματα της μπύρας, αν πριν δεν την δοκιμάσουμε...."

"Ατάκες για καμάκι προς αποφυγή"

"Έχετε παρατηρήσει ότι οι άνθρωποι φλερτάρουν ολοένα και λιγότερο; Ή ότι το περίφημο καμάκι δεν πετυχαίνει πάντα επειδή πολύ απλά οι...


περισσότεροι λένε ατάκες με εντελώς αποτυχημένο τρόπο ή χωρίς καμία μα καμία έμπνευση;

Οι γυναίκες εξακολουθούν να περιμένουν τον άντρα να τις πλησιάσει, και ό,τι και αν λένε και όσα κι αν κάνουν τα παραδοσιακά στερεότυπα δεν πέφτουν έτσι εύκολα. Μπορεί να δείτε γυναίκες να...



διακηρύσσουν ότι μπορούν και πρέπει και εκείνες να φλερτάρουν, αλλά επί της ουσίας, οι περισσότερες από αυτές εξακολουθούν να θεωρούν τον άντρα «κυνηγό». Το καμάκι όμως είναι τέχνη και αν δεν την κατέχεις άστη γιατί μπορεί να συμβούν και

ατυχήματα – βλέπε χυλόπιτες.



Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να φλερτάρει κανείς. Κάποιοι απαιτούν μόνο ένα βλέμμα – εκείνο το κατάλληλο… – κάποιοι και λίγες περισσότερες λέξεις. Και εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Κατά καιρούς έχουν ειπωθεί και γραφτεί απίστευτες ατάκες για καμάκι και φλερτ. Κάποιες από αυτές είναι τόσο αστείες που είναι να απορεί πραγματικά κανείς αν ειπώθηκαν σοβαρά, και αν κάποιος πίστευε όντως ότι θα ρίξει άνθρωπο έτσι.



Ας δούμε κλασικές ατάκες για καμάκι προς αποφυγή, γιατί σιγά μη ρίξετε γυναίκα έτσι…



- Έχει πολύ ζέστη εδώ μέσα ή απλά εσύ ζεσταίνεις την ατμόσφαιρα;

- Είσαι από τη Χιροσίμα; -Όχι γιατί; (εύλογη απορία) – Γιατί μωρό μου είσαι βόμβα!

- Σε ξέρω από κάπου; ( εδώ η κλασική απάντηση είναι «αν με ξέρεις από κάπου και δεν με θυμάσαι, καλό είναι να μη ρωτάς».)

- Ζαχαροπλάστης ήταν ο μπαμπάς σου;;; (κλασικό και αποτυχημένο).

- Συγγνώμη, έχασα τον αριθμό του τηλεφώνου μου, μήπως μπορείτε να μου δανείσετε τον δικό σας;

- Τελικά τα πόδια σου που ακριβώς τελειώνουν;

- Να η ευκαιρία που έψαχνες για να με γνωρίσεις !

- Ο θεός θα πρέπει να είχε πολλά κέφια , όταν σε έφτιαξε ! (ναι είχε έμπνευση που λέει και το τραγούδι…)

- Εκτός από το να προκαλείς σεισμό στο πέρασμα σου , τι άλλο κάνεις στη ζωή σου;

- Πιστεύεις στον έρωτα με την πρώτη ματιά ή να ξαναπεράσω σε κανένα τέταρτο;

- Κάτι πρέπει να έπαθαν τα μάτια μου γιατί δεν μπορώ να τα πάρω από πάνω σου !

- Έλα να μείνεις στην καρδιά μου , δε θα πληρώνεις νοίκι !

- Μήπως είσαι η θεά Αφροδίτη ;

- Κάνε μου μια χάρη, πες στο αγόρι σου πόσο τυχερό είναι !

- Ξέρεις τι θα πήγαινε όμορφα επάνω σου; Εγώ!

- Μήπως ξέρεις από Πρώτες Βοήθειες; Μόλις σε είδα μου κόπηκε η αναπνοή!

- Πιστεύεις στον Θεό; ωραία γιατί εγώ είμαι η απάντηση στις προσευχές σου!



Αντί να χρησιμοποιήσετε τις παραπάνω αποτυχημένες ατάκες λοιπόν, οπλιστείτε με το καλύτερο σας χαμόγελο, πλησιάστε την κοπέλα και συστηθείτε απλά και ευγενικά. Αν δεν πιάσει αυτό, μάλλον δεν είναι γραφτό σας…

Τα ατσαλένια λέπια του παγκόσμιου φασισμού

Του Θύμιου Παπανικολάου




Το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα βρίσκεται σε δραματικό αδιέξοδο: Σε μια ολοκληρωτική οικονομική, πολιτική και ηθική κατάρρευση.

Αυτή η κατάρρευση ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ δρομολογεί γιγάντια κύματα αντιδράσεων και ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ των λαών όλου το κόσμου. Οι λαοί δεν θα αποδεχτούν, ούτε θα υπογράψουν το θάνατό τους…

Το μόνο μέσον άμυνας που...

διαθέτει ο πλανητικός ιμπεριαλισμός είναι να θωρακιστεί με τα ατσάλινα λέπια του φασισμού. Με τα πλανητικά όργανα μιας ανοικτής ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ: Παγκόσμια διακυβέρνηση, πλανητικά και ευρωπαϊκά όργανα ωμής καταστολής και τα ανάλογα τοπικά προτεκτοράτα.

Ένα ουσιαστικό στρατήγημα αυτών των πλανητικών ατσάλινων λεπιών είναι η Κάρτα του Πολίτη. Το ολοκληρωτικό και το πλέον αποτρόπαιο, ιστορικά, φακέλωμα των λαών και του ανθρώπου: Η υπόταξη και ο θάνατος του Ανθρώπου.



Το στρατηγικό όχημα αυτού του εφιάλτη είναι η πλαστή τρομοκρατία: Δηλαδή η τρομοκρατία που κατασκευάζουν, προωθούν και σκηνοθετούν τα πλανητικά κέντρα εξουσίας και οι μυστικές υπηρεσίες τους.



Η χώρα μας αποτελεί και σε αυτόν τον τομέα τον πιο αδύνατο κρίκο, συνακόλουθα τον «πιλοτικό χώρο» εφαρμογής όλων των νεοταξικών μεθόδων υποδούλωσης και υπόταξης των λαών.



Ήδη η παγκόσμια κρίση εκδηλώνεται εδώ με τα πιο ζοφερά παθολογικά της φαινόμενα και οι δυνάστες της ΕΕ και των ΗΠΑ έχουν «χρήσει» την Ελλάδα σε ρόλο Ιφιγένειας. Δηλαδή στο δοκιμαστή των μακάβριων σχεδιασμών που έχουν για όλους τους λαούς της Ευρώπης και της υφηλίου.



Έχουν, ήδη, επιβάλει μέσω των κυβερνητικών τους ανδρείκελων και των δωσίλογων κομμάτων, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ, μια οικονομική και πολιτική δικτατορία, καμουφλαρισμένη με τα «δημοκρατικά» (ακόμα) φύλλα του κοινοβουλευτισμού.



ΟΛΑ τα κόμματα προετοίμασαν του όρους (υλικούς, ιδεολογικούς, πολιτικούς) για την αναίμακτη επιβολή αυτής της δικτατορία της ΕΕ, των ΗΠΑ, των τραπεζών, των «νταβάδων»: Από την αλλοδαπή εισβολή, τα αντιρατσιστικά ιδεολογήματα και την κατεδάφιση των ιστορικών, κοινωνικών και εθνικών ιστών της χώρας μέχρι τη ληστρική εκμετάλλευση του λαού, την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου πλούτου, τον παρασιτισμό, την Ιθαγένεια, τον Καλλικράτη και πολλά άλλα (τα έχουμε αναλύσει διεξοδικά σε πολλά σχετικά κείμενα).



Ξαφνικά έγινε η χώρα μας το «επίκεντρο» της παγκόσμιας κρίσης και παρακμής, κέντρο της παρασιτικής ασυδοσίας, της διαφθοράς, και της τεμπελιάς. Αφού, η Ελλάδα, ετέθη στο επίκεντρο όλων αυτών και με όχημα το χρέος οι ισχυροί του πλανήτη της πέρασαν χειροπέδες: Αποφασίζουν πλέον, άμεσα και ανοικτά δικτατορικά, οι μηχανισμοί της διεθνούς μαφίας του χρήματος, για τα πάντα…



Τώρα μπαίνει σε εφαρμογή η «επένδυση» αυτής της παγκόσμιας δικτατορίας με τα φασιστικά ατσάλινα λέπια: Ολοκληρωτικοί κατασταλτικοί μηχανισμοί, ο «γύψος».



ΤΩΡΑ, αρχίζουν οι πλανητικοί μηχανισμοί των λήσταρχων να κατατάσσουν την Ελλάδα σε «μήτρα» και της «τρομοκρατίας».



Η ξαφνική νεροποντή από «συστημένες» βόμβες αυτό το σχέδιο εξυπηρετεί. Προλειαίνει το έδαφος για την ΕΠΙΒΟΛΗ μιας στυγνής και ανοικτής δικτατορίας των κατασταλτικών μηχανισμών και των διεθνών μυστικών υπηρεσιών, μια ΣΙΩΠΗ και ΑΚΙΝΗΣΙΑ νεκροταφείου.



Η Ελλάδα και εδώ χρησιμοποιείται σαν Ιφιγένεια. Γιατί αυτά τα μακάβρια σχέδια δεν σταματούν εδώ: Επεκτείνονται σε όλες τις χώρες της ΕΕ.



Η Ελλάδα χρησιμοποιείται, ως αφετηρία, όπως και στα οικονομικά ζητήματα (χρεοκοπία, πτώχευση κ.λπ) για να σφυρηλατηθούν τα ατσάλινα λέπια σε όλη την Ευρώπη, στον κόσμο ολόκληρο.



ΗΔΗ, με το σκηνικό των «επιστολών-βομβών» οι ηγέτες της Ευρώπης και ιδιαίτερα τα πρώτα ιμπεριαλιστικά βιολιά μιλούν ΑΝΟΙΚΤΑ για δρακόντεια Ευρωπαϊκά μέτρα ελέγχου και Ασφάλειας!!!



ΤΩΡΑ, μπορεί να αντιληφθεί και ο πλέον βλάκας την πολιτική σκοπιμότητα της πλαστής τρομοκρατίας και ιδιαίτερα το στρατηγικό στόχο αυτής της βλακώδους σκηνοθεσίας των «συστημένων» βομβών, καθώς και το ρόλο των πολιτικών και δημοσιογραφικών πορνών που μας εμπαίζουν τόσο ξετσίπωτα με την «τρομοκρατία» και το θέαμά της…



Η Ελλάδα γίνεται ο πρώτος στόχος και των τρομοκρατικών σκηνοθεσιών διότι εδώ έχουν υλοποιήσει, σε μεγάλο βαθμό, τα «συμβόλαια θανάτου» της ελληνικής κοινωνίας και προωθούν και νέα «συμβόλαια θανάτου».



Αυτή η εφιαλτική κατάσταση μοιραία θα ξεσηκώσει τον ελληνικό λαό. Πρέπει ΤΑΧΙΣΤΑ να περάσουν στο σώμα της ελληνικής κοινωνίας τα ατσάλινα λέπια.



Ας δώσουμε συνοπτικά το μακάβριο οικονομικό και κοινωνικό πίνακα:



ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ



α).ΟΙ μισθοί μειώθηκαν, το ίδιο και οι συντάξεις και τα δώρα καταργήθηκαν!



β). Το ΦΠΑ ανέβηκε δύο και τρείς φορές και ετοιμάζουν νέα αύξηση.



γ). Η τιμή της βενζίνης διπλασιάστηκε. Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αυξήθηκε κατά 30% και σχεδιάζουν να την εκτινάξουν στα όρια της τιμής κίνησης!!!



δ). Ανακοινώθηκε αύξηση στην τιμή του ρεύματος κατά 44%!!!



ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

α). Διέλυσαν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Πήγαν τον κατώτερο μισθό από τα 740 στα 590 ευρώ και με την «ευέλικτη» και «εκ περιτροπής εργασία» στα 300 και 200 ευρώ.

β). Εκτίναξαν τον πληθωρισμό στο 6% και τάζουν να δώσουν «εφάπαξ» τρεις δεκάρες του ευρώ «βοήθημα» στους γέροντες.

γ). Πήγαν στα 40 τα χρόνια εγασίασ και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης λίγο πριν το μνήμα.

δ).Νομοθέτησαν ότι τα επόμενα πενήντα χρόνια (!) οι εργαζόμενοι που θα προλάβουν να συνταξιοδοτηθούν θα πάρουν σύνταξη «τρεις κι εξήντα».

ε).«Απελευθέρωσαν» τις απολύσεις και τους εργοδότες από τις αποζημιώσεις προς εκείνους που απολύουν.

στ).Τίναξαν την ανεργία στο 20%.

ζ).Νομοθέτησαν ακόμα και την ανασφάλιστη εργασία των 15χρονων παιδιών.

ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ

α). Ρήμαξαν τη λαϊκή οικογένεια, αλλά βρήκαν και χάρισαν 78 δισ. ευρώ στους τραπεζίτες.

β). Χρεοκόπησαν το χαμηλόμισθο, αλλά βρήκαν τα κατ’ έτος 10 δισ. ευρώ δαπάνες για το ΝΑΤΟ.

γ). Πτώχευσαν το χαμηλοσυνταξιούχο, αλλά βρήκαν ακόμα 2,5 δισ. ευρώ για να απαλλάξουν από ασφαλιστικές εισφορές τους μεγαλοεπιχειρηματίες.

δ). Βούλιαξαν τη χώρα στο ΔΝΤ και την ΕΕ , αλλά βρήκαν ακόμα 5 δισ. ευρώ για να κατασκευάζουν οι εφοπλιστές τα πλοία τους στην… Κίνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα ανωτέρω στοιχεία τα πήραμε από το σημερινό άρθρο (4/11/10) του Νίκου Μπογιόπουλου στο «Ριζοσπάστη».

ΜΕΤΑ από όλα αυτά γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί βιάζονται να μας φορέσουν τις χαλύβδινες χειροπέδες.

ΓΙΝΟΝΤΑΙ επίσης άμεσα αντιληπτά και τα «χαλύβδινα ψεύδη» των πολιτικών και των δημοσιογράφων, καθώς και το ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ θέατρο που παίζουν γύρω από την πλαστή τρομοκρατία…

Καταζητείται η ερωμένη του άνδρα μου! Αμοιβή!

Αγγελία σε εφημερίδα έστειλε μια ζηλιάρα σύζυγος από την Κίνα προσφέροντας αμοιβή 1.200 δολάρια σε όποιον τη βοηθούσε να βρει την ερωμένη του συζύγου της.




Η γυναίκα ανακάλυψε την εξωσυζυγική σχέση του άντρα της όταν την ημέρα του...

Αγίου Βαλεντίνου βρήκε στην τσέπη του ένα ραβασάκι. «Αγάπη μου, σήμερα είναι η Ημέρα των Ερωτευμένων. Έχω ένα πολύτιμο δώρο για σένα», έγραφε το μήνυμα.

Η σύζυγος πείστηκε για τα καμώματα του συντρόφου της όταν εκείνος...

άρχισε να επιστρέφει σπίτι, αργά τα βράδια. Όπως είπε η ίδια δεν επιθυμεί να αποκαλύψει το όνομά της γιατί δεν θέλει να τσακωθεί με τον άντρα της για την ερωμένη του.

«Δεν θέλω να διαλύσω την οικογένεια μου. Ελπίζω να εντοπίσω την αντίζηλο και να την πείσω να αφήσει ήσυχο τον άνδρα μου», δήλωσε στην εφημερίδα Τσάινα Ντέιλι.

Τα μυστικά του Google

Οι μηχανές αναζήτησης; Χρήσιμα εργαλεία. Όμως στο μέλλον θα είναι ακόμα καλύτερες, σαν αυτές στο Star Trek. Έτσι λέει ο πατέρας του Google.


Φανταστείτε ένα βιβλιοθηκάριο που δεν ξέρει λέξη ελληνικά, ο οποίος απλώς καταφέρνει να αναγνωρίσει δύο όμοιες λέξεις σε μια...

σελίδα, χωρίς να καταλαβαίνει το νόημά τους. Και περιορίζεται στον έλεγχο της μιας αίθουσας από τις 4 που διαθέτει η βιβλιοθήκη, χωρίς να πηγαίνει στα τεράστια υπόγεια... Θα του αναθέτατε την αναζήτηση ενός βιβλίου που σας ενδιαφέρει; Πιθανώς όχι. Κι όμως, αυτό κάνετε όταν πληκτρολογείτε μια αναζήτηση στο Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης.

Για να ρίξουμε φως στα όρια του διαδικτύου σήμερα και να καταλάβουμε πώς θα είναι σε 20 χρόνια, δε χρειάζεται να πάμε μέχρι τις ΗΠΑ. Αρκεί να μπούμε στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβας και να κάνουμε μια κουβέντα με τον Μάσιμο Μαρκιόρι, καθηγητή πληροφορικής. Είναι μόλις 40 ετών αλλά χάρη σε αυτόν εξελίχτηκαν οι μηχανές αναζήτησης: το 1997 επινόησε έναν αλγόριθμο που επέτρεψε τη γέννηση του Google και των μηχανών αναζήτησης δεύτερης γενιάς.

Και μάλιστα, μέχρι την προηγούμενη χρονιά ήταν απελπισμένος, καθώς δεν κατάφερνε να κερδίσει τους πανεπιστημιακούς διαγωνισμούς, που συχνά είναι κλειστοί σε όσους δεν έχουν συστάσεις. Έτσι έστειλε το βιογραφικό του στις ΗΠΑ, στο MIT της Βοστόνης, όπου ο εφευρέτης του διαδικτύου, ο Τιμ Μπέρνερς-Λι, του είπε: «Το πανεπιστήμιό μας είναι πλήρες, αλλά για εσάς θα κάνουμε μια εξαίρεση: καλώς ήρθατε». Αφού επινόησε τον αλγόριθμο του Google (χωρίς να κερδίσει ούτε ένα ευρώ), το 2000 απέρριψε προτάσεις των 50.000 δολαρίων μηνιαίως, για να επιστρέψει και να διδάξει στην Ιταλία, με 970 ευρώ το μήνα: «Τα χρήματα δεν είναι το παν. Προτιμώ να διαπλάθω τους νέους της χώρας μου και να κάνω έρευνα ελεύθερα». Οι φοιτητές ανταπέδωσαν την αφοσίωσή του, αφιερώνοντάς του ένα φαν κλαμπ στο ίντερνετ.

Πώς λειτουργούσαν οι μηχανές αναζήτησης πριν από το Google;

«Έψαχναν σε κάθε ιστοσελίδα τη λέξη που είχε εισαχθεί στην αναζήτηση και επιβράβευαν τις επαναλήψεις: αν μια σελίδα ανέφερε πολλές φορές εκείνη τη λέξη, εμφανιζόταν στην κορυφή της λίστας των αποτελεσμάτων. Ήταν όμως ένας χαζός τρόπος εργασίας, καθώς οι μηχανές (Altavista, Lycos και Excite) περιορίζονταν στην αναζήτηση μεμονωμένων σελίδων, χωρίς να ερευνούν τις σχέσεις με τις άλλες σελίδες. Και τα αποτελέσματα των ερευνών ήταν ανεπαρκή. Αν πληκτρολογούσατε “rose”, θα εμφανίζονταν σελίδες για μνημεία, πόλεις, εταιρείες, αλλά όχι για το λουλούδι».

Τότε εσείς τι κάνατε;

«Διεύρυνα την προοπτική. Αν θέλω να καταλάβω έναν άνθρωπο σημαδεύοντας τα κιάλια πάνω στο πρόσωπό του, παίρνω ελλιπείς πληροφορίες. Αν όμως διευρύνω το πεδίο, βλέπω ότι κάνει χειραψία με ένα μαφιόζο, παίρνω μια πιο σημαντική πληροφόρηση... Οι σχέσεις με τις άλλες ιστοσελίδες, τα links, είναι αυτές που μας δίνουν να καταλάβουμε αν μια σελίδα είναι χρήσιμη. Έτσι επεξεργάστηκα ένα μαθηματικό μοντέλο που έδινε φθίνουσα βαθμολογία (από 1 ως 0) σε κάθε σελίδα με link, και το δοκίμασα. Αφού τελειοποίησα τον αλγόριθμο, που ονομάστηκε hypersearch, τα αποτελέσματα των αναζητήσεων βελτιώθηκαν κατά 60%. Το 1997 παρουσίασα την έρευνα στη Διεθνή Διάσκεψη Διαδικτύου στη Σάντα Κλάρα (ΗΠΑ): εκεί ο Λόρενς Πέιτζ (ένας από τους δύο ιδρυτές του Google, Σ.τ.Σ.) ζητούσε επίμονα πληροφορίες και το 1998 λάνσαρε το Google, που βασιζόταν ακριβώς σε αυτόν τον αλγόριθμο. Όμως με μια διόρθωση: ενώ ο αλγόριθμός μου επιβράβευε τις πιο χρήσιμες σελίδες, δηλαδή αυτές που είχαν τα περισσότερα links, αυτός του Google, το pagerank, επιβραβεύει τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες» (βλ. πάνω).

Έκτοτε τι άλλαξε;

«Η έλευση του Google έφερε επανάσταση στο ίντερνετ: για να έχουν μεγαλύτερη «ορατότητα», οι σελίδες εισήγαγαν πολλά links, ακόμα και με αυτόματο τρόπο. Και αυτό αποδυνάμωσε την αξία των links. Ενώ πριν από 10 χρόνια ήταν μια συνειδητή επιλογή, σήμερα είναι πληθωριστικά. Γι’ αυτό, οι μηχανές αναζήτησης συνεχίζουν να διορθώνουν τις επιδόσεις τους με τα tweak, τις διορθώσεις στον αλγόριθμο, που είναι εκατοντάδες το χρόνο. Με αυτά τα «μπαλώματα» οι μηχανές αναζήτησης τα βγάζουν πέρα, καλώς ή κακώς, όμως εξισώνουν τους πάντες. Οι μηχανές αναζήτησης σήμερα είναι σαν την τηλεόραση: δε δυσαρεστεί κανέναν, αλλά δεν εμβαθύνει σε τίποτα».

Ποια είναι τα όρια του Google;

«Διάφορα. Πολλοί πιστεύουν ότι το Google βολιδοσκοπεί τις ιστοσελίδες σε όλο τον κόσμο. Όμως δεν είναι έτσι: σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μου, σήμερα το Google κάνει έρευνες στο 35% των σελίδων» (όμως μόνο στο επιφανειακό διαδίκτυο, που είναι το 1/500 του συνολικού: βλ. σχέδιο στην επόμενη σελίδα).

Με ποιο κριτήριο το Google επιλέγει πού να ψάξει;

«Κανείς δεν το ξέρει: είναι ένα βιομηχανικό μυστικό. Αν ήταν ένα αμερόληπτο και αυτόματο κριτήριο, θα ήταν αποδεκτό. Υπάρχει όμως και η ανθρώπινη παρέμβαση. Όλα τα λήμματα της Wikipedia θεωρούνται “πρώτης τάξης”, γιατί δίνουν γενικές πληροφορίες και συνεπώς καταλήγουν πάντα στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Όμως οι “υποδείξεις” μπορεί να είναι λιγότερο αμερόληπτες. Το Google διαθέτει το Doubleclick, τη μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία του διαδικτύου. Ποιος μας εγγυάται, λοιπόν, ότι δεν επιβραβεύει τους πελάτες της με μεγαλύτερη “ορατότητα” στις αναζητήσεις; Το 2003 το Google είχε δημοσιεύσει το pagerank: για κάποιες ιστοσελίδες, όπως το Google, ήταν μεγαλύτερο από 10, το οποίο είναι ανέφικτο χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Και τίποτα δεν μας εμποδίζει να σκεφτούμε ότι μπορούν να δημιουργηθούν προνομιακές λωρίδες στην οικονομία ή την πολιτική: η λογοκρισία του Google στην Κίνα είναι ένα παράδειγμα... Το γεγονός ότι το Google δεν αποκαλύπτει τα κριτήριά του είναι σαν τις εκλογές χωρίς έλεγχο στην καταμέτρηση των ψήφων: αναπόφευκτα κάποιος θα μπορέσει να επωφεληθεί. Όμως αυτά τα προβλήματα ισχύουν για όλες τις μηχανές αναζήτησης, όχι μόνο για το Google. Το ιδανικό θα ήταν μια “διάφανη” μηχανή αναζήτησης, open source, που θα αποκάλυπτε τα κριτήρια που υιοθέτησε στην επιλογή και την επιβράβευση των σελίδων. Όμως ακόμα και αυτή η λύση έχει κάποιες αντενδείξεις: αν κάποιος ξέρει πώς λειτουργεί μια μηχανή αναζήτησης, θα μπορέσει να επωφεληθεί, για να κατασκευάσει σελίδες που προσαρμόζονται σε αυτά τα κριτήρια, αποκτώντας έτσι μια προνομιακή λωρίδα».

Και τα θέματα απορρήτου;

«Αυτό είναι άλλη μια σκοτεινή όψη. Το Google διατηρεί για πάντα τα δεδομένα κάθε χρήστη για τις ιστοσελίδες που επισκέφτηκε και τις αναζητήσεις που έκανε. Μόλις το 2007, μετά από διαμαρτυρίες της ΕΕ, αποφάσισε να τις κάνει ανώνυμες μέσα σε δύο χρόνια από την καταγραφή τους. Όμως ποιος ελέγχει ότι όντως το κάνει; Και τι γίνεται με τις άλλες μηχανές αναζήτησης, όπως το Yahoo και το Bing; Όλοι έχουν μια τρελή περιουσία: μπορούν να αποθηκεύσουν τις αγορές, τις σεξουαλικές, πολιτικές, θρησκευτικές προτιμήσεις του καθένα μας. Το Google διαβάζει, αν και με αυτόματο τρόπο, τα μέιλ μας: αν γράψουμε “Παρίσι”, θα εμφανιστούν διαφημίσεις για ταξίδια στο Παρίσι. Και φέτος, στη Γερμανία, ανακάλυψαν ότι τα αυτοκίνητα του StreetView, που φωτογραφίζουν τους δρόμους για το Google Maps, κατέγραψαν “κατά λάθος” 600 GB δεδομένων σχετικά με την κυκλοφορία στα ασύρματα δίκτυα που συνάντησαν στη διαδρομή τους. Και πιθανώς αυτό συνέβη κι αλλού. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν μια γιγαντιαία βάση δεδομένων με πληροφορίες - πώς θα τις χρησιμοποιήσουν; Η αστυνομία θα πρέπει να κάνει σφαιρικούς ελέγχους, για να αποφευχθούν οι αυθαιρεσίες».

Μια εξουσία χωρίς όρια...

«Η οποία μπορεί να αυξηθεί. Σήμερα το διαδίκτυο είναι φιλελεύθερο. Όποιος πληκτρολογεί μια αναζήτηση δεν μπορεί να επιλέξει ποιο ταξίδι θα κάνουν τα δεδομένα του. Το πακέτο των bytes διατρέχει τα τηλεφωνικά καλώδια και φτάνει στο σέρβερ, που τα ταξινομεί χωρίς διακρίσεις. Όμως το 2008 το Google ζήτησε από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να έχει προνομιακές λωρίδες για τα δεδομένα του: αν συμβεί αυτό, οι σελίδες του Google (και των πιο ισχυρών ιστοσελίδων) θα φορτώνονται αμέσως, ενώ οι υπόλοιπες πιο αργά. Και έτσι θα τελειώσει η δημοκρατία του διαδικτύου».

Ποια θα είναι η επόμενη εξέλιξη των μηχανών αναζήτησης;

«Το σημασιολογικό διαδίκτυο. Σήμερα οι υπολογιστές δεν καταλαβαίνουν αυτό που κάνουν: είναι σαν έναν άνθρωπο που δε γνωρίζει κινέζικα αλλά μπορεί απλά να παρατηρήσει αν το ίδιο ιδεόγραμμα επαναλαμβάνεται σε διάφορες σελίδες. Στο σημασιολογικό διαδίκτυο, όμως, οι υπολογιστές θα είναι σε θέση να καταλαβαίνουν αυτό που θέλει ο χρήστης. Ήδη σήμερα αν γράψω “ποτό”, οι μηχανές αναζήτησης ψάχνουν και σε σελίδες που περιέχουν συνώνυμα (κοκτέιλ, απεριτίφ, ουίσκι...). Μέσα στο 2020, με σταδιακό και αόρατο τρόπο, οι μηχανές αναζήτησης θα μπορούν να καταλαβαίνουν το νόημα σύνθετων φράσεων όπως “Πού είναι το πιο κοντινό εστιατόριο όπου το κρασί δεν είναι πολύ ακριβό;”. Το ιδανικό θα ήταν να αναπαραγάγουμε στον υπολογιστή τους συνειρμούς του εγκέφαλου. Όμως για να διαχειριστούμε τον όγκο δεδομένων, θα χρειαζόμασταν υπερυπολογιστές, που θα ήταν όμως πολύ αργοί».

Πώς φαντάζεστε το διαδίκτυο του μέλλοντος;

«Μια μηχανή αναζήτησης στο στιλ του Star Trek, που εκτελεί τις φωνητικές εντολές. Θα μπορεί να προσαρμόζεται στις λεκτικές ικανότητές μας, χωρίς να χρειάζεται να μελετά το εγχειρίδιο χρήσης. Και θα έχει τρισδιάστατη διεπιφάνεια, για να χειριζόμαστε τις εικόνες. Το διαδίκτυο, χάρη στο GPS, θα μας ακολουθεί παντού: θα ξέρει πού βρισκόμαστε και θα μας κάνει να αλληλεπιδράμε με το χώρο».