Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2014

Good News: 40 ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας κάνουν «απόβαση» στη... Βαρκελώνη! Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος, τουρισμός και θάλασσα αλλά και μυαλά για καινοτομία

Τα μικρά θαύματα της Ελλάδας στη Βαρκελώνη
Οπως αναφέρει στο «Βήμα» ο συντονιστής της αποστολής και συνιδρυτής της Cytech κ. Βαγγέλης Αντωνιάδης, γίνεται ένα ακόμη βήμα για να τοποθετηθεί η Ελλάδα στον τεχνολογικό χάρτη με στόχο να μην ταυτίζεται μόνο με τον τουρισμό, τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά και με τα δημιουργικά μυαλά και την καινοτομία. Η εφετινή παρουσία, όπως λέει, είναι πολύ πιο ώριμη σε σχέση με πέρυσι, αφού έχουν προηγηθεί επαφές με διεθνείς επιχειρήσεις, αλλά και δράσεις στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, η ελληνική αποστολή θα στήσει και ιντερνετικό ραδιόφωνο, το οποίο έχει προσελκύσει διεθνή επιχειρηματικά ονόματα από τον χώρο της τεχνολογίας.

Κυνηγώντας τις αναδυόμενες αγορές

Οπως σημειώνει ο κ. Αντωνιάδης, η συμμετοχή στο περυσινό Mobile World Congress βοήθησε πολύ τις εταιρείες, αφού ήρθαν σε επαφή με διεθνείς επιχειρήσεις, πήραν ιδέες, βελτίωσαν τα προϊόντα τους και έκλεισαν συμφωνίες. Σύμφωνα με τον συντονιστή της αποστολής, εφέτος οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν εστιάσει έντονα σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Αφρική και η Λατινική Αμερική, όπου τα κινητά δίκτυα γνωρίζουν κοσμογονία και βγάζουν εκατομμύρια ανθρώπους από την τεχνολογική απομόνωση, δημιουργώντας έτσι μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ηδη μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες κινητών εφαρμογών, όπως η ATC και η Upstream, έχουν παρουσία εκεί.
H Cytech είναι μία χαρακτηριστική περίπτωση μικρομεσαίας εταιρείας, που λειτουργεί από την Ελλάδα αλλά εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες στο εξωτερικό. Οπως λέει ο κ. Αντωνιάδης, η εταιρεία, η οποία εδρεύει στο Ηράκλειο και απασχολεί 10 άτομα, παρέχει τεχνολογίες σε Αφρική και Λατινική Αμερική και περίπου το 40% του τζίρου παράγεται εκτός Ελλάδας.

Μία άλλη περίπτωση ελληνικής μικρομεσαίας τεχνολογικής εταιρείας με διεθνείς δραστηριότητες είναι η HOTECH, η οποία απασχολεί 25 άτομα και - μεταξύ άλλων - παράγει συστήματα NFC, δηλαδή ανέπαφων συναλλαγών, αποτελώντας μάλιστα έναν από τους υπεργολάβους για τα συστήματα NFC του ίδιου του Mobile World Congress. Οπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γαλερίδης, η HOTECH παράγει περισσότερο από το 30% του τζίρου της στο εξωτερικό και προσθέτει ότι το «ατού» των ελληνικών εταιρειών είναι η υπεροχή τους στην επιχειρηματική συνεννόηση με τον δυτικό κόσμο.



Οπως λέει, πάρα πολλές μεγάλες επιχειρήσεις έχουν χάσει λεφτά συνεργαζόμενες με ασιατικές εταιρείες, οι οποίες ναι μεν έχουν προβάδισμα στο κόστος, όμως δεν τα καταφέρνουν στην επικοινωνία με τη Δύση. Ωστόσο αυτό δεν αρκεί. «Πρέπει να βάλεις στο μείγμα σου μία καινοτομία, διότι στα mainstream προϊόντα ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Πρέπει να έχεις κάτι που να ξεχωρίζει» λέει.
«Είναι δύσκολο να καινοτομήσεις. Εμείς τα καταφέρνουμε καλύτερα σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Η κρίση μάς ανάγκασε, αφού, όταν μειώθηκε ο τζίρος στην Ελλάδα, πιστεύαμε ότι για να κρατηθεί η ομάδα μας άθικτη, έπρεπε να επενδύσουμε σε νέα πράγματα. Ηταν η ανάγκη που μας ώθησε να βγούμε έξω και να επενδύσουμε σε νέες τεχνολογίες» εξηγεί ο κ. Γαλερίδης.

Καταλυτική η εμπειρία της έκθεσης
Μία ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι και η Regate, η οποία παράγει συστήματα αυτοματοποίησης πωλήσεων και field service. Πρόκειται για λύσεις που διευκολύνουν τη δουλειά των ανθρώπων που δουλεύουν εκτός γραφείου, καθώς μηχανογραφούν διαδικασίες, μεταφέρουν στο κινητό το εταιρικό περιβάλλον και μετατρέπουν το smartphone σε φύλακα-άγγελο των χρηστών της υπηρεσίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Regate κ. Γιώργος Μαρκατάτος εξηγεί στο «Βήμα» ότι η εμπειρία από το MWC του 2013 ήταν καταλυτική στο να βελτιωθούν τα προϊόντα της εταιρείας προκειμένου να έρθουν πιο κοντά στη διεθνή ζήτηση.

Ηδη η Regate κάνει πωλήσεις στη Ρουμανία και στην Κύπρο, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις και με εταιρείες της Ιορδανίας. Αλλωστε πρόκειται για μικρή επιχείρηση, που απασχολεί εννέα άτομα (συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Θεοδώρου), και δεν μπορεί να υποστηρίξει παράλληλα πολλές χώρες, εξηγεί ο κ. Μαρκατάτος και σημειώνει ότι το 2014 η συμμετοχή των εξαγωγών στον τζίρο της εταιρείας θα φτάσει στο 15%.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρκατάτο, οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις, που έχουν καινοτόμα προϊόντα να δείξουν, πρέπει να αναζητήσουν διεθνείς συνεργάτες οι οποίοι να έχουν αντίστοιχα μεγέθη.

* Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus στις 21 Φεβρουαρίου 2014
Δημοσίευση σχολίου