Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Κόβουν το facebook γερμανικές εταιρίες

http://engine.feed.gr/?catid=11381&imgid=34817537&srcid=1101&type=11495Η μία μετά την άλλη οι μεγάλες γερμανικές εταιρίες απαγορεύουν στους υπαλλήλους τους την χρήση του Facebook και του Twitter στο χώρο εργασίας, σύμφωνα με δημοσίευμα της... γερμανικής οικονομικής επιθεώρησης Wirtschaftswoche. Παρότι ως επίσημη αιτιολογία προβάλλονται λόγοι ασφάλειας, οι εταιρείες μάλλον ανησυχούν για το γεγονός ότι πάρα πολλές εργατοώρες χάνονται μέσω της «κοινωνικής δικτύωσης» των υπαλλήλων τους.


Ο εκπρόσωπος της Commerzbank δήλωσε στο περιοδικό, «Για την πλειονότητα των υπαλλήλων μας, δεν υπάρχει πρόσβαση σε πολλά μέσα κοινωνικής δικτύωσης για λόγους ασφαλείας».

«Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ήταν στο παρελθόν το εργαλείο μέσω του οποίου εισέρχονταν βλαπτικά software. Σήμερα είναι τα κοινωνικά δίκτυα», σχολιάζει ο Κρίστιαν Φουχς της εταιρείας λογισμικού ηλεκτρονικής ασφάλειας Kaspersky.

Άλλες εταιρείες που έχουν απαγορεύσει την χρήση του Facebook στον χώρο εργασίας είναι η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και η εταιρεία δομικών υλικών HeidelbergCement.

Όμως, όπως αναφέρεται στο άρθρο του περιοδικού Wirtschaftswoche, οι εταιρείες έχουν άλλα κίνητρα για την απαγόρευση της χρήσης των κοινωνικών δικτύων. Το Facebook έχει περίπου 500 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων δέκα και πλέον εκατομμυρίων στην Γερμανία, ενώ πρόσφατη έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες έδειξε ότι δεν υπάρχει άλλος δικτυακός τόπος τον οποίο να επισκέπτονται πιο συχνά οι υπάλληλοι γραφείου σε ολόκληρη την Αμερική.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler ομολογεί στο περιοδικό ότι, «για λόγους παραγωγικότητας, η πρόσβαση στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης έχει μπλοκαριστεί σε συγκεκριμένα γραφεία.»

Η εταιρεία υπηρεσιών ασφαλείας Clearswift πρόσφατα πραγματοποίησε έρευνα η οποία διαπίστωσε ότι το 56% των Γερμανών διαβάζει προσωπικά email κάθε μέρα στη δουλειά, ενώ ένα 40% κάνει χρήση του online banking από το χώρο εργασίας. Πάνω από το ένα τρίτο χρησιμοποιεί τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ σχεδόν το 25% βλέπει online βίντεο.

Η ίδια έρευνα βρήκε ότι περίπου το 30% των γερμανικών εταιρειών φοβούνται ότι η απρόσκοπτη πρόσβαση των υπαλλήλων σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στην παραγωγικότητα. Όμως, το 56% των ίδιων εταιρειών δηλώνουν ως κύριο λόγο για το μπλοκάρισμα των συγκεκριμένων ιστοσελίδων τις ανησυχίες για την ασφάλεια της εταιρείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: